Churián comparte protagonismo en el banquillo con Doriño: «O Xallas decidiu baixar de categoría para coller impulso con este ascenso»

Ignacio Javier Calvo Ríos
NASO CALVO LA VOZ / SANTIAGO

SANTA COMBA

ANA GARCÍA

«O ano que ven temos que volver a subir, pero o máis importante para o club é o traballo coas categorías inferiores»

19 abr 2024 . Actualizado a las 14:24 h.

Jorge Quintáns, Churián (Zas, 1982), forma el tándem técnico del Xallas con Bruno Prego Cancela, Doriño. Acaba de conseguir, a cuatro jornadas para concluir la liga, el título y el ascenso. El Xallas fue con mucha diferencia el mejor conjunto del campeonato en la Tercera Galicia, categoría a la que llegó tras renunciar a la Primera Galicia el verano pasado. Logró el éxito un día después de hacerlo el Castriz, equipo de una parroquia de Santa Comba que disputa sus partidos en el campo municipal de San Pedro, que competirá el curso próximo en la Primera por segunda vez en su historia tras un anterior ascenso en el 2000. Fue un fin de semana de mucha fiesta para Santa Comba.

Churián comparte banquillo con Doriño, hermano de Doro, que es presidente y jugador del Xallas. Es de A Churia, en Zas. Por eso es su nombre futbolístico. Jugó en el Zas, equipo con el ganó una Liga da Costa, Soneira, Terra de Xallas y Santa Comba. Es bombero forestal en la cuadrilla de Laracha, en el distrito dos de Betanzos-Bergantiños.

El Xallas acaba de firmar el ascenso, pero ya desde este momento Churián se marca un nuevo reto: «Temos que volver a ascender, pero o máis importante para o club é o traballo coas categorías inferiores. A Terceira Galicia fáiselle pequena ao Xallas, pero subir nunca é doado. Hai que xogar contra bos equipos que descenderon a esta categoría o ano pasado. Gañar unha liga non é doado, pero conseguimos conservar xogadores da tempada pasada que nos deron un gran toque de calidade», apunta el técnico en su primera temporada en el banquillo verde.

Recuerda que la decisión de bajar de la Primera a la Tercera Galicia fue «un cambio brusco, pero unha decisión correcta e importante para o club. Baixouse para coller impulso. Hai que ir paso a paso para recuperar o tempo. Agora temos que celebrar este título e apoiar aos xuvenís para que poidan gañar a liga. É importante que ascenda este equipo de rapaces, onde hai bos futbolistas. Gustaríame darlle minutos aos novos neste final de tempada, pero antes teñen que acadar o seu obxectivo».

Sobre el funcionamiento del tándem con Doriño en el banquillo, comenta que «Doro, Doriño e mais eu coñecémonos dende hai moito tempo e sabemos o que necesitamos só con mirarnos. Sempre tomamos decisións en beneficio do club e cada un ten o seu papel ben asumido. Levamos moitos anos xuntos. Temos bo trato, incluso a nivel familiar».

Del futuro del equipo, el técnico señala que «temos un conxunto neste momento para estar entre os seis primeiros da nova categoría e teño claro que para min o ascenso volverá ser o obxectivo». Churián tiene dos hijos jugando en el Xallas, de 12 y 8 años, y su mujer está en la directiva, aunque el técnico, con cierto humor, reconoce que «o feito de que Patri estea na xunta directiva, e que sexa amiga da muller de Doro, que é o presidente, non me garante o cargo. Saben dende o primeiro momento que non serei un impedimento, que serei o primeiro en botarme a un lado se as cousas non saen. Gústame o que fago e encántame axudar nas categorías inferiores. A miña muller e mais eu pasamos moitas horas no campo».